Tento článek je založen na informacích z případové studie, kterou naleznete ke stažení níže
Fryštácký SOLAR-TECHNIK je rodinná firma s více než 30letou tradicí. Jsou výrobcem stínicí techniky pro privátní i obchodní sektor. Svým zákazníkům dokáží nabídnout poměrně široké spektrum služeb v rámci výroby přesně na míru směrem k potřebám zákazníka.
Vznik firmy SOLAR-TECHNIK se datuje k počátku 90. let minulého století. V té době také vzniklo logo a celé firemní identita. A protože v roce 2021 firma slavila 30 let své existence, rozhodla se rodinná rada, že nastal čas na změnu. Chtěli tak ukázat svým zákazníkům, že neustále míří vpřed a v žádném případě nestojí na jednom místě. Proto se rozhodli kontaktovat naši společnost, abychom vytvořili nezávislý pohled na vizuální vzhled, marketingové aktivity a komunikaci. Závěry, na které jsme přišli, jsme odprezentovali s patřičnými odůvodněními. Díky tomu vznikla spolupráce, která trvá už bezmála 2 roky. A co vše spolupráce zahrnuje?
Začalo to u loga
Tak jako některé příběhy začínají u Adama, my jsme začali spolupráci se SOLAR-TECHNIK tím, že jsme pro ně připravili redesign loga spojený s tvorbou nového loga a jeho směrů. Cílem bylo přenést původní barvy a symboliku starého loga do moderního pojetí. Důležité bylo, aby odkazovalo na původní logo společnosti, které je se SOLAR-TECHNIK od jeho vzniku v roce 1991.
Základ tvoří nápis SOLAR TECHNIK s kruhem místo O. K tomu jsme navázali i claim „Blízkost a tradice“, který má zákazníkům připomenout, že SOLAR-TECHNIK je lokální výrobce reflektující jejich potřeby s dlouholetou tradicí. A jak je u nás zvykem, nenechali jsme nic náhodě a vytvořili logo v provedeních positive (tedy v plné barevnosti), negative (teda v obrácené barevnosti) a monobarevné (použití pouze černé nebo bílé barvy). Bez debaty pro nás bylo i rozpohybován loga, což bereme jako základní věc.
Samozřejmostí bylo vytvoření dokumentace k používání loga, tedy tzv. Logo manuálu. Tím jsme jasně nastavili pravidla pro používání loga, jeho ochranné pásmo, typografii, barevnost nebo velikost.
Pro SOLAR-TECHNIK jsme připravili i kompletní dokumentaci, aby mohli své logo zaregistrovat. Což se v letošním roce (2022) povedlo a SOLAR-TECHNIK je tak registrovanou obchodní značkou.
A přešlo to i do dalších oblastí
Současně jsme připravili i Design manuál popisující firemní identitu, který definuje možnosti využití loga na nejrůznějších prvcích. Ať už se jedná o merkantilní tiskoviny, kam patří:
- hlavičkový papír,
- vizitky,
- obálky,
- desky na materiály,
- plakáty
- nebo poznámkové bloky,
online komunikaci (bannery, podpisy v emailu) nebo polepy aut z firemní flotily. Zde jsme realizovali dvě varianty polepů aut, které se odlišovaly použitím na montážní dodávky a pickupy nebo pro manažerské účely. To vše jsme pro zákazníka připravili v přehledném tištěném logo manuálu. Díky celé řadě materiálů se nám podařilo kompletně zmodernizovat korporátní identitu společnosti a v současné době se zákazníkem spolupracujeme i na designové úpravě prostor společnosti.


Pak jsme se pustili do tvorby firemního webu
V rámci tvorby nových webových stránek došlo ke změně z původní zastaralé webové platformy směrem k modernímu systému CMS WordPress. Tento systém jsme vybrali především pro jeho další rozšiřitelnost a možnost napojení na libovolný skladový a účetní systém zákazníka. V rámci webu jsme se postupně zaměřili na korekci textů, úpravu fotografií a grafiky (aby odpovídala formátům a zároveň byla datově nenáročná pro načítání) a samozřejmě i SEO optimalizaci celého webu. Pro potřeby webových stránek jsme také kompletně přefotili veškeré produkty, protože co by to bylo za nový web se zastaralým obsahem, který neobsahoval nejnovější produkty a řešení. Hlavním důvodem bylo to, aby webová prezentace působila příjemně a měla jednotný a moderní vzhled. Což původní fotografie neumožňovaly.
Webové stránky SOLAR-TECHNIK jsou plně responzivní a není proto problém si je zobrazit jak na desktopu, tak i tabletu nebo telefonu bez nutnosti různě přibližovat a oddalovat text, aby byl dobře čitelný.
Následně se rozhodli spustit sociální sítě
Protože je SOLAR-TECHNIK moderní firma a chce být co nejblíže svým zákazníkům, rozjeli jsme naplno i sociální sítě Facebook a Instagram. Pro příspěvky na oba typy sociálních sítí jsme připravili charakteristický layout, který je provázaný napříč všemi příspěvky na sociálních sítích.
V rámci toho připravujeme i aktuality pro webové stránky SOLAR-TECHNIK, na které z těchto sociálních sítí odkazujeme. Jejich součástí je vždy jednotná grafika jak na domovskou stránku, tak přímo v aktualitě, a i v postech na sociálních sítích.
Video, PPC nebo interní prostředí firmy
Tohle vše máme v našem portfoliu služeb taky. A samozřejmě je toho mnohem více. Společnost SOLAR-TECHNIK se rozhodla našich služeb využít naplno. A tento přístup se nám líbí, protože jenom tak je možné dosáhnout synergického efektu všech kampaní a mediální komunikace pro dosažení co největšího procenta cílové skupiny.
Připravili jsme ke každému produktu tzv. Produktový leták, který ve zkratce shrnuje všechny výhody a vlastnosti produktu. Na letáky pak navazují Případové studie, kde jsou popsány realizace, které jsme v poslední době dělali včetně využití našich produktů.
Přešla pod nás také kompletní správa PPC kampaní na Sklik a Google Ads. Zde vytváříme nové kampaně zaměřené na sezónní potřeby a produkty, ale současně neustále optimalizujeme jejich dosah a cílení. Toto dokážeme jen proto, že máme „pod palcem“ vše od návrhu grafiky až po jejich spuštění, nastavení a optimalizaci.
V rámci interního prostředí firmy pomáháme s designem prostor. Pomohli jsme také vzniknout architektonické studii. Samozřejmostí už je pro nás pak i výběr firemního oblečení. V tomto případě se jedno o sety oblečení pro obchodníky (kšiltovky, trika, polotrika, mikiny, softshell bundy a kalhoty), nebo třeba zimní bundy a vesty. Pomyslnou třešničkou na dortu pak bylo natočení výročního videa ke 30 letům společnosti SOLAR-TECHNIK. Na video mrkněte níže, protože opravdu stojí za to.
Pomyslnou třešničkou na dortu pak bylo natočení výročního videa ke 30 letům společnosti SOLAR-TECHNIK. Na video mrkněte níže, protože opravdu stojí za to.
Ale to ještě není vše
Protože nás baví se s našimi klienty neustále posouvat kupředu, dali jsme s paní Surou a jejím týmem dohromady vizi jednoduchého konfigurátoru pro lamelové PVC dveře. Tento konfigurátor umožní zákazníkům upravit lamelové dveře přesně dle jejich představ v reálném čase. Takže v případě provedení jakékoliv změny přímo vidí, jak budou dveře vypadat.
Do konfigurátoru jsme promítli veškeré prvky, které lze u dveří měnit. A grafiky, které vychází z konfigurátoru dále využíváme na webu jako prezentaci produktů.
Co bude dál?
Se SOLAR-TECHNIK nás čeká ještě dlouhá cesta, na kterou se velmi těšíme. Projektů, na kterých s nimi spolupracujeme, je velké množství a nemůžeme se dočkat, až je představíme světu.
Rádi byste zkusili stejnou změnu jako SOLAR-TECHNIK?
Pokud je odpověď ANO, navazující krok je více než jasný. Pošlete nám nezávaznou poptávku a my se vám ozveme, domluvíme se na schůzce a probereme všechny možnosti, které nás (a vás) napadnou. Těšíme se na vás!