Kompletní rebranding českého výrobce stínicí techniky SOLAR-TECHNIK

Fryštácký SOLAR-TECHNIK je rodinná firma s více než 30letou tradicí. Jsou výrobcem stínicí techniky pro privátní i obchodní sektor. Svým zákazníkům dokáží nabídnout poměrně široké spektrum služeb v rámci customizace směrem k potřebám zákazníka.

Vznik firmy SOLAR-TECHNIK se datuje k počátku 90. let minulého století. V té době také vzniklo logo a celé firemní identita. A protože v roce 2021 firma slavila 30 let své existence, rozhodla se rodinná rada, že nastal čas na změnu. Chtěli tak ukázat svým zákazníkům, že neustále míří vpřed a v žádném případě nestojí na jednom místě. Proto se rozhodli kontaktovat naši společnost, abychom vytvořili nezávislý pohled na vizuální vzhled, marketingové aktivity a komunikaci. Závěry, na které jsme přišli, jsme odprezentovali s patřičnými odůvodněními. Díky tomu vznikla spolupráce, která trvá už bezmála 2 roky. A co vše spolupráce zahrnuje?

Začalo to u loga

Tak jako některé příběhy začínají u Adama, my jsme začali spolupráci se SOLAR-TECHNIK tím, že jsme pro ně připravili redesign loga. Cílem bylo přenést původní barvy a symboliku starého loga do moderního pojetí. Důležité bylo, aby odkazovalo na původní logo společnosti, které je se SOLAR-TECHNIK od jeho vzniku v roce 1991.

Základ tvoří nápis SOLAR TECHNIK s kruhem místo O. K tomu jsme navázali i claim „Blízkost a tradice“, který má zákazníkům připomenout, že SOLAR-TECHNIK je lokální výrobce reflektující jejich potřeby s dlouholetou tradicí. A jak je u nás zvykem, nenechali jsme nic náhodě a vytvořili logo v provedeních positive (tedy v plné barevnosti), negative (teda v obrácené barevnosti) a monobarevné (použití pouze černé nebo bílé barvy). Bez debaty pro nás bylo i rozpohybován loga, což bereme jako základní věc.

Samozřejmostí bylo vytvoření dokumentace k používání loga, tedy tzv. Logo manuálu. Tím jsme jasně nastavili pravidla pro používání loga, jeho ochranné pásmo, typografii, barevnost nebo velikost.

Pro SOLAR-TECHNIK jsme připravili i kompletní dokumentaci, aby mohli své logo zaregistrovat. Což se v letošním roce (2022) povedlo a SOLAR-TECHNIK je tak registrovanou obchodní značkou.

A přešlo to i do dalších oblastí

Současně jsme připravili i Design manuál, který definuje možnosti využití loga na nejrůznějších prvcích. Ať už se jedná o merkantilní tiskoviny, kam patří:

  • Hlavičkový papír,
  • Vizitky,
  • Obálky,
  • Desky na materiály,
  • Plakáty
  • Nebo poznámkové bloky,

online komunikaci (bannery, podpisy v emailu) nebo polepy firemní flotily aut. Zde jsme realizovali dvě varianty polepů. To vše jsme pro zákazníka připravili v přehledném tištěném logo manuálu. To vše vyústilo ve vytvoření kompletní korporátní identity a v současné době se zákazníkem spolupracujeme na designové úpravě prostor společnosti.

 

Pak se pustili do přestavby webu

Původní, zastaralou, webovou platformu jsme se zákazníkem převedli na moderní prostředí CMS WordPress. Toto prostředí jsme vybrali především pro jeho další rozšiřitelnost a možnost napojení na libovolný skladový a účetní systém zákazníka. V rámci webu jsme se postupně zaměřili na korekci textů, úpravu fotografií a grafiky (aby odpovídala formátům a zároveň byla datově nenáročná pro načítání) a samozřejmě i SEO optimalizaci celého webu. Pro potřeby webu jsme také kompletně přefotili veškeré produkty. Hlavním důvodem bylo to, aby webová prezentace působila příjemně a měla jednotný a moderní vzhled. Což původní fotografie neumožňovaly.

Webové stránky SOLAR-TECHNIK jsou plně responzivní a není proto problém si je zobrazit jak na desktopu, tak i tabletu nebo telefonu bez nutnosti různě přibližovat a oddalovat text, aby byl dobře čitelný.

Následně se rozhodli rozjet i sociální sítě

Protože je SOLAR-TECHNIK moderní firma a chce být co nejblíže svým zákazníkům, rozjeli naplno i sociální sítě Facebook a Instagram. Pro příspěvky na oba typy sociálních sítí jsme připravili layout, který je provázaný napříč všemi příspěvky na sociálních sítích.

V rámci toho připravujeme i aktuality pro webové stránky SOLAR-TECHNIK, na které z těchto sociálních sítí odkazujeme. Jejich součástí je vždy jednotná grafika jak na domovskou stránku, tak přímo v aktualitě, a i v postech na sociálních sítích.

Video, PPC nebo interní prostředí firmy

Tohle vše máme v našem portfoliu služeb taky. A samozřejmě je toho mnohem více. SOLAR-TECHNIK se rozhodl toho využít naplno. Protože když už, tak už. Tento přístup se nám líbí.

Připravili jsme ke každému produktu tzv. Produktový leták, který ve zkratce shrnuje všechny výhody a vlastnosti produktu. Na letáky pak navazují Případové studie, kde jsou popsány realizace, které jsme v poslední době dělali včetně využití našich produktů.

Přešla pod nás také kompletní správa PPC kampaní. Vytváříme nové kampaně zaměřené na sezónní potřeby a produkty. A máme je pod palcem od návrhu grafiky až po jejich spuštění a monitoring.

V rámci interního prostředí firmy pomáháme s designem prostor. Pomohli jsme také vzniknout architektonické studii. Samozřejmostí už je pro nás pak i výběr firemního oblečení. V tomto případě se jedno o sety oblečení pro obchodníky (kšiltovky, trika, polotrika, mikiny, softshell bundy a kalhoty), nebo třeba zimní bundy a vesty. Pomyslnou třešničkou na dortu pak bylo natočení výročního videa ke 30 letům společnosti SOLAR-TECHNIK. Na video mrkněte níže, protože opravdu stojí za to.

Pomyslnou třešničkou na dortu pak bylo natočení výročního videa ke 30 letům společnosti SOLAR-TECHNIK. Na video mrkněte níže, protože opravdu stojí za to.

Video k výročí 30 let SOLAR-TECHNIK

Ale to ještě není vše

Protože nás baví se s našimi klienty neustále posouvat kupředu, dali jsme s paní Surou a jejím týmem dohromady vizi jednoduchého konfigurátoru pro lamelové PVC dveře. Tento konfigurátor umožní zákazníkům upravit lamelové dveře přesně dle jejich představ v reálném čase. Takže v případě provedení jakékoliv změny přímo vidí, jak budou dveře vypadat.  

Do konfigurátoru jsme promítli veškeré prvky, které lze u dveří měnit. A grafiky, které vychází z konfigurátoru dále využíváme na webu jako prezentaci produktů.

Co bude dál?

Se SOLAR-TECHNIK nás čeká ještě dlouhá cesta, na kterou se velmi těšíme. Projektů, na kterých s nimi spolupracujeme, je velké množství a nemůžeme se dočkat, až je představíme světu.

Rádi byste zkusili stejnou změnu jako SOLAR-TECHNIK?

Pokud je odpověď ANO, navazující krok je více než jasný. Pošlete nám nezávaznou poptávku a my se vám ozveme, domluvíme se na schůzce a probereme všechny možnosti, které nás (a vás) napadnou. Těšíme se na vás!