Jak jsme stvořili tvář značky WoodVANs

Kluci z WoodVANs měli na počátku skvělý nápad. Když to řekneme hodně jednoduše, tak předělávají klasické dodávky na obytná auta. Ale není to žádný „gypsy style“. Nýbrž pořádná ruční práce, která splní každé přání klienta. Prostě chytli trend moderní doby a pustili se do něj naplno. A za námi přišli, abychom je dostali do povědomí lidí.

Pořádek dělá přátele

Než jsme se vůbec pustili do práce, dohodli jsme si s kluky z WoodVANs několik věcí, které jsme dodržovali po celou dobu naší spolupráce. Všechny kroky totiž fungovaly v návaznosti jednoho na druhém. A protože si zakládáme na upřímnosti a přímočarosti naší spolupráce, fungovala spolupráce následovně:

  • Dohodli jsme si předem rozpočet na každou aktivitu.
  • Vždy jsme připravili koncept činnosti, aby kluci viděli:
    1. Co se bude dělat.
    2. Kdy se to bude dělat.
    3. Jak to bude probíhat.
    4. Co bude výstupem.
    5. Jak bude výstup přibližně vypadat.
  • Po připomínkách a jejich zapracování jsme předali finální návrh v požadovaných formátech.

Co spolupráce obsahovala?

Spolupráce s WoodVANs pro nás začala tvorbou jejich loga.

Zákazník měl v záloze různé varianty log. Nicméně žádná z nic nereflektovala jeho hodnoty. Navíc byly poměrně nemoderní a nedodržovaly zásady logotvorby. Problémy se projevily především při použití na různých materiálech skrze čitelnost a ztvárnění.

A tak jsme se do toho pustili my a připravili pro ně symboliku hor s podtextem „Live anywhere“, která odkazuje na cestování a nomádství, jež tyto auta poskytují. A co se skrývá pod výrazem „nomádství“? Absolutní volnost života na cestách spojená s pohodlím domova.

Následovala příprava vizuálního zpracování grafiky aut. Ať už se jednalo o vnější pohled na auta, nebo průřez autem. Aby potenciální zákazník viděl rozmístění jednotlivých prvků v autě z bočního i vrchní pohledu a měl přehled o kompletní dispozici vozu v cestovním (denním) i spacím (nočním) režimu.

A protože byli kluci z WoodVANs nadšení a úvodní projekty dopadly k maximální spokojenosti, dohodli jsme se na prohloubení spolupráce. A co takové prohloubení obsahuje:

  • produktové a lifestyle focení,
  • produktová a lifestyle videa,
  • stavba webových stránek,
  • správa sociálních sítí,
  • prohlídka auta ve VR,
  • zpracování firemní identity,
  • příprava veletrhu,
  • a mnoho dalšího.

Další průběh spolupráce

Připravili jsme velké produktové focení. Fotky jsme totiž využili následně pro tvorbu nového webu, produktové listy k jednotlivým specifikacím nabízených aut, ceníky a produktové grafiky.

Webové stránky jsme pro WoodVANs připravili absolutně od nuly. Hlavní cílem tvorby webovek bylo ukázat světu, že WoodVANs je opravdu špička v tom, co dělá. Jako první jsme připravili strukturu stránkování. Po jejím odsouhlasení se začalo makat na grafice, na kterou navazovala příprava fotografií a textace. Tu jsme rozdělili do tří skupin – příběh WoodVANs, představení společnosti a definice hlavní přidané hodnoty.

Stejně tak jsme od nuly vybudovali firemní Facebook. Toto zahrnovalo přípravu publikačního plánu, který zahrnoval přípravu nových materiálů, typových fotek a textů, důležitých témat ke komunikaci, událostí (jako předváděcí akce vozidel, veletrhy apod.). Současně byl publikační plán sociálních sítí provázán s webem WoodVANs, kde se vydávaly aktuality na blogu, který byl propojen s FB profilem
a navzájem se doplňovaly.

Během focení vzniklo i několik videí. Konkrétně tři. Dvě z nich byly zaměřeny na produkt jako takový, třetí pak bylo lifestylové a mělo za cíl ukázat, jak jde obytňák od WoodVANs využít v praxi. Produktová videa pak zobrazují variabilitu jednotlivých variant vestaveb do dodávek.

Pro WoodVANs jsme připravili také kompletní firemní identitu a při tvorbě loga jsme jim rovnou zpracovali i design manuál. K tomu jsme logo, které si vybrali, pěkně dynamicky rozhýbali. To proto, abychom jej mohli použít v každém videu pro jasnou identifikaci brandu WoodVANs. Animace loga nám navíc připravila skvělý základ pro kresby na firemní dresscode, hrníčky, dárkové tašky a celou řadu dalších prvků firemní identity a reklamních předmětů.

Jelikož byli s našimi službami spokojeni, svěřili nám také přípravu stánku na veletrh a s tím spojené visačky a popisy jednotlivých produktů – ať už celých aut nebo prvků výbavy.

Samozřejmostí jsou pak i reklamní předměty. V tomto případě se jednalo o papírové skládačky aut od WoodVANs z reálných přestaveb. Připravili jsme je pro ně ve variantách pro děti i dospělé.

Byli jsme také součástí týmu, který navrhoval konkrétní kombinace barev a materiálu pro interiéry vozů, které projdou rukama party z WoodVANs. Pomohli jsme tak zjednodušit možnosti výběru koncovým zákazníkům a sladit dohromady dekory, barvy a materiály jednotlivých prvků výbavy.

Vrcholem naší spolupráce pak bylo vytvoření prohlídky vozu od WoodVANs ve virtuální realitě. Ale o tom si více řekneme v budoucnu v samostatném článku.

Jak to celé dopadlo?

Z našeho úhlu pohledu dopadla spolupráce skvěle. WoodVANs jako značka vyrostli a dostali se i na stránky časopisu FORBES. A my jsme nesmírně hrdí na to, že jsme mohli být součástí tohoto projektu, který svým způsobem vytrhává lidi z konzumního života a dává jim volnost.

Chcete taky MANA Marketing ve svém týmu?

Pokud jste se pročetli až sem, příběh naší spolupráce s WoodVANs vás zaujal a chtěli byste vybudovat něco podobné, neváhejte nás kontaktovat. Jsme otevřeni jakémukoliv nápad, protože víme, že možnosti jsou nekonečně. Tak klikněte na tenhle odkaz a zanechte nám zprávu. Těšíme se na vás!