Jak to vypadá, když se vytváří virtuální realita od 0?

Tento článek je založen na informacích z případové studie, kterou naleznete ke stažení níže

Připravit a spustit funkční konfigurátor a zároveň online katalog v prostředí virtuální reality, to není jednoduchý úkol. Zvlášť na poli vestaveb do obytných dodávek. Ale poprali jsme se s tím a WoodVANs je s naší prací spokojen. Tak se pohodlně usaďte a přečtěte si, jak práce na VR vypadá. 

Pozadí tvorby celého systému virtuální reality samozřejmě na jedno tlačítko nebylo. Tak se na to pojďme podívat.

Tvorba virtuální reality 

Vytvořit virtuální realitu není proces na pár hodin. Je to velmi komplexní soubor činností, které se navzájem doplňují. Důležitým prvkem je neustálé testování a konzultování provedených úprav se zákazníkem, aby vše bylo k jeho spokojenosti. A jaké byly kroky, které vedly k vytvoření virtuální reality pro konfiguraci custom vestaveb do dodávek?

1.     Vytvoření plánu dodávky

Než jsme vůbec mohli spustit práci na vytváření 3D modelu auta, museli jsme detailně znát všechny jeho rozměry a tvary. Od WoodVANs jsme dostali kompletní podklady a mohli jsme se pustit do práce. Protože tak, jak přesné zaměření reálného vozu, tak přesný je pak i 3D model.

2.     Zaměření interiéru dodávky

Po přípravě vnějších rozměrů jsme se pustili do práce na vnitřních prostorách auta. Pro co nejpřesnější vytvoření 3D modelu jsme opět potřebovali získat maximální možné množství informací o rozměrech a tvarech jednotlivých prvků výbavy. Stejně tak bylo důležité znát i rozložení těchto prvků

3.     Stanovení pohyblivých prvků

Po zaměření exteriéru a interiéru auta jsme museli připravit i jednotlivé prvky vozu, které se budou v rámci VR pohybovat. Toto je nezbytně nutné pro následné modelování auta v počítači. Například když jsou dveře součástí karoserie auta, je nutné je oddělit a vytvořit jim dráhy pohybu. To stejné pak platí i pro všechny ostatní pohyblivé části jako jsou zadní dveře, stolek, postel apod.

4.     Vytipování barevných kombinací interiéru

Aby virtuální realita splnila očekávání a nebyla to jen prostá ukázka interiéru přestavby, spojili jsme se designérkou a připravili různé kombinace barev a vzorů. Koncový zákazník si pak může libovolně přepínat mezi tzv. „typovými“ kombinacemi a vybrat si tak tu, které se mu bude nejvíce líbit a sedět jeho stylu. Varianty designu byly zvoleny od konzervativnějších až po moderní a více uvolněné pro výstřední uživatele.

5.     Nafocení reálných fotografií

Aby výsledné zpracování virtuální reality působilo co nejvíce věrohodně, bylo důležité nafotit kompletní interiéry a detaily použitých materiálů. To proto, aby byl stanovený jasný směr doladění výsledného vizuálního efektu. Ať už se jednalo o výběr struktury materiálu ve VR, doladění stínů, odlesků a jiných světelných efektů v rámci nasvícení interním osvětlením auta, nebo sytosti jednotlivých barev.

6.     Výběr prostředí

Prostředí, kde je nakonec auto WoodVANs v konfigurátoru umístěno, zohledňuje hned několik aspektů. Není to jen o tom, jak chceme, aby prostředí, kde bude auto zasazeno, vypadlo. Jde také o to, jaké nároky má vybrané prostředí na HW, na kterém virtuální realita poběží. Všeobecně platí, že pro hladký chod virtuální reality je vhodný herní notebook nebo silný desktopový počítač. To proto, aby byl zajištěn co nejhladší chod programu.

7.     Výběr míst pro spouštěcí body

Tohle pro nás byla opravdu výzva. Dlouze a pečlivě jsme vybírali spouštěcí body a jejich vzhled. Aby byl vjem pro koncového zákazníka co nejrealističtější, chtěli jsme docílit toho, aby se např. klika, která se má hýbat, hýbala přesně v moment, kdy na ni zákazník klikne. Samozřejmě je možné do prostoru VR umístit i plovoucí spouštěcí body různě kolem vozidla, aby se mohl uživatel VR pohybovat kolem auta v bodech, které jsou k tomu určeny. A mohl se mezi nimi pohybovat jednoduchým kliknutím do prostoru kolem auta.

8.     Testování a finální ladění

Před samotným spuštěním a předáním zákazníkovi probíhá už jen poslední bod. A to je finální testování a ladění všech prvků k dokonalosti.

Finální verze virtuální reality

A jak vypadá finální verze virtuální reality, kterou jsme vytvořili pro WoodVANs? Podívejte se ve videu níže.

Uchvátila vás virtuální realita?

Pokud je odpověď ANO, neváhejte a ozvěte se nám. Určitě spolu dáme dohromady zajímavý projekt virtuální reality, díky kterému uskočíte svým konkurentům. Těšíme se na vás.

Blog MANA Marketing

Zajímá vás, co máme za sebou? Jak vypadá spolupráce s MANA nebo co všechno pro vás dokážeme zařídit? Toto všechno a další zajímavosti najdete v našich článcích. Tak se prosím pohodlně posaďte a přejeme příjemné čtení.