Byla zima a psal se rok 2021, který se již se pomalu chýlil ke svému konci. Už už to vypadalo, že budeme mít závěr v relativně klidném tempu, ale to jsme ještě nevěděli, jak moc jsme se mýlili. 😊 Získali jsme totiž zakázku od naší srdcové obuvnické firmy ze Zlína. V rámci ní potřebovali na poslední chvíli vytvořit celorepublikovou kampaň (ČR, SK) s výstupy pro instore, výlohy a online. A aby toho nebylo málo, nebyla to jedna kampaň, ale rovnou tři.
Baťa nedělá nic v malém měřítku
Kdo by neznal společnost Baťa a. s., kterou sourozenci Baťovi založili v roce 1894 ve Zlíně. Už od prvopočátků nedělali nic v malém měřítku. A o tom jsme se přesvědčili právě i v této vánoční kampani. Zadáním bylo vytvoření kompletní celorepublikové kampaně od konceptu přes realizaci až po finální data. A to všechno během 14 dnů. Naštěstí jsme do těchto 14 dnů museli napasovat „jen tři“ kampaně, ale se zachováním všech požadovaných výstupů.
Tématem první kampaně byly Vánoce. Tématem druhé kampaně pak Nový rok a tématem třetí kampaně byly produkty, které společnost Baťa vytvořila jako speciální edici ve spolupráci s českou návrhářkou Ladou Vyvialovou pod brandem B by Lada.
Co příprava kampaní zahrnovala
Co vám budeme vykládat, když se tvoří celorepubliková kampaň, materiálů je potřeba opravdu hodně a každý musí být navržen přesně na míru propagačnímu kanálu, pro který je určený. V tomto případě se jednalo o následující:
- Klíčové vizuály pro každou z kampaní.
- Promo videa pro jednotlivé kampaně ve formátech pro webové použití, sociální sítě, obrazovky výloh, spojené obrazovky v instore a řada dalších mutací.
- Produktové koláže.
- Detaily pro umístění na web.
- Grafiky pro instore.
- A to vše ve 3 jazykových mutacích – českou, slovenskou a anglickou pro všechny výstupy.
Od prvotního návrhu konceptu po první focení uběhlo 7 dnů. V těchto sedmi dnech jsme museli připravit kompletní koncepce jednotlivých kampaní i snímků. Následně jsme naše myšlenky představili firmě Baťa, doladili zbylé detaily a mohli se vrhnout na realizaci. Že realizace nebyla jen tak „easy“ si dokáže představit asi každý, kdo něco podobného už zažil. Měli jsme 7 dní na to, abychom připravili rekvizity, scény, dresscode, produkty, které chtěla firma Baťa komunikovat, a zařídili modely a modelky pro focení i natáčení videí. A k nim samozřejmě i styling a make-up.
Jak vypadají finální data? Malou ukázku jsme pro vás přichystali níže
B by Lada
Vánoce
Novoroční párty
Jak to nakonec dopadlo?
14 dní od toho, kdy jsme dali poprvé hlavy dohromady u prvního brainstormingu, jsme společnosti Baťa odevzdali hotovou zakázku. A dokázali jsme, že nemožné ve slovníku MANA neexistuje.
Chtěli byste i vy spustit kampaň, ale bojíte se, že ji nestihnete dostat mezi lidi včas? Zkuste se nám ozvat a zdánlivě nemožné uvedeme do procesu dřív, než byste řekli švec.